• Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
    Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
  • Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
    Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
  • Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
    Common Things, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 60 x 47 cm
  • A Sweet Scent, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 160 x 150 cm
    A Sweet Scent, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 160 x 150 cm
  • I Saw It Coming, I Told You, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 150 x 220 cm
    I Saw It Coming, I Told You, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 150 x 220 cm
  • Leaving Me Here On My Own, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 230 x 150 cm
    Leaving Me Here On My Own, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 230 x 150 cm
  • I’m Living In A Fucking Hovel And That Bothers Me, The More The Stream Flows, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 180 x 370 cm
    I’m Living In A Fucking Hovel And That Bothers Me, The More The Stream Flows, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 180 x 370 cm
  • Have Faith In This Landscape Even Though It Seems Gone To Hell Today Or Yesterday, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 180 x 90 cm
    Have Faith In This Landscape Even Though It Seems Gone To Hell Today Or Yesterday, 2023 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 180 x 90 cm
  • I lifted my Glance from the Water and all I could see was a strange tree and an empty sky in its dark sublime, 2022 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 80 x 60 cm
    I lifted my Glance from the Water and all I could see was a strange tree and an empty sky in its dark sublime, 2022 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on nettle, 80 x 60 cm
  • Country Life, 2022 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on Lana Vanguard paper, 32 x 22 cm
    Country Life, 2022 • acrylic, ink, oil crayon and pastels on Lana Vanguard paper, 32 x 22 cm
  • Dream Home ≠21 , 2020 • acrylic and oil crayon on paper, 37 x 28 cm
    Dream Home ≠21 , 2020 • acrylic and oil crayon on paper, 37 x 28 cm
  • DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
    DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
  • DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
    DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
  • DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
    DOPPIO III , 2021 • Installation view Museum zu Allerheiligen Schaffhausen (CH)
  • Karl Schmidt-Rottluff Stipendium, 2019 • Installation view at Kunsthalle Düsseldorf, (DE)
    Karl Schmidt-Rottluff Stipendium, 2019 • Installation view at Kunsthalle Düsseldorf, (DE)
  • A Minibar in a Large Scale Room, 2019 • Installation view at Kunsthalle Nürnberg, (DE)
    A Minibar in a Large Scale Room, 2019 • Installation view at Kunsthalle Nürnberg, (DE)
  • A Minibar in a Large Scale Room, 2019 • Installation view at Kunsthalle Nürnberg, (DE)
    A Minibar in a Large Scale Room, 2019 • Installation view at Kunsthalle Nürnberg, (DE)

News

zu viel blau wird schnell Nacht – Städtische Galerie, D-Ostfildern

Der Stuttgarter Künstler Fabian Treiber präsentiert Malerei, die architektonische Ein- und Ausblicke mit Darstellung von Landschaft verbindet. Einzelne Gegenstände, Spuren menschlicher Anwesenheit werden kombiniert mit Ideen von Landschaftsräumen, Pflanzen, Gräsern, Gewächsen. Mit seiner ganz eigenen Bildsprache erzeugt er eine surreal anmutende, geheimnisvolle und spezifische Atmosphäre. Diese ermöglicht es den Betrachterinnen, eigene Lesarten zu entwickeln und die Bildwelten zu Projektionsräumen für eigene Assoziationen, Interpretationen und Geschichten zu machen.
Gezielt platzierte flächige Bereiche erwecken den Eindruck von Weite und Unendlichkeit. Präzise gesetzte lineare Darstellungen geben dem Auge Halt, gliedern die Flächen und lassen uns mit den Augen gewissermaßen in die Details zoomen. So erscheinen die Bilder gleichzeitig flach und tief, sind flächig und ornamental zugleich. Sein Farbspektrum vermittelt den Eindruck von Leichtigkeit, es bewegt sich im Bereich der Pastellfarben, wirkt leicht und klar.
Fenster, Türen und Treppen markieren die Schwelle zwischen innen und außen und dennoch bleiben die Grenzen fließend und offen für Um- und Neudeutungen. Es gibt keine Festschreibungen. Alles ist im Fluss, ist in Bewegung, verwandelt sich. Fabian Treiber schenkt uns neue Blicke auf das, was wir zu kennen glauben.

Susanne Weiß schreibt unter der Überschrift Luzides Träumen: „Luftig-luzide sein Blick auf eben jene „most common things“, (…) Wunderbar haltlos im fein austarierten Wechselspiel der Gefühle, in dem das Abwesende anwesend und das Anwesende abwesend sein darf.“

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